Ešte by mali popracovať , aby sa dostali mimo svoju vlastnú platformu a boli konkurenciou. Na 13" tablet/NTB toho moc netreba , naviac na Apple toho moc nezahráte ...... ale nízka spotreba a príjemný výkon v aplikáciách možno v tomto segmente trhu postačí , chcel by som ho vidieť v nejakom štandardnom teste ....
Odpovědět1 0
Proč by Apple prodával své SoC někomu dalšímu, když prodejem ve vlastních počítačích bude mít největší marže? Konkurencí jsou. A s příchodem M1 mohou snadno konkurovat i cenou.
Mac Mini je cenově hodně agresivní a ve své cenové relaci člověk na x86 nekoupí něco, co by bylo pro většinu uživatelů výkonnější a úspornější. U notebooků je to podobně, zvláště Air je poměrně výhodný a v podobné ceně člověk fakticky nesežene ekvivalentní x86 alternativu.
A na Apple si člověk docela zahraje, před necelými 14 dny jsem prodal herní PC (při současných cenách grafik jsem dostal tolik co mě stál nový) a přešel právě na M1 Apple. Byl jsem hodně překvapená, že zhruba polovina steam knihovny jsou hry i pro Apple a některé se pak dají rozjet přes Paralells nebo jiné udělátko. Ano současné M1 nemají na rozumné hraní AAA titulů, ale to vyřešil Geforce Now, který pro mě funguje naprosto v pohodě a nemám pocit že hru hraji z cloudu a ne lokálně.
Když ale pominu hraní, tak základní Air plní všechno co plnilo herní PC, dělá to při výrazně nižší spotřebě a v absolutní tichosti.
A chtěl bys vidět v standardním testu? Koukni na internet, jsou toho hromady, ale ber v potaz že spousta lidí nemá ráda syntetické testy ale testy reálného výkonu, protože to je to co uživatel skutečně pocítí. Pro mnoho kreativních činnosti Mac Mini za 700 dolarů nebo Macbook pro za 13 stovek zvládne víc než Intel Macbook Pro s dedikovanou grafikou za 3,5 tisíce dolarů, při větší spotřebě a pro mnohé také důležité, minimální hlučnosti.
Osobně teď rozcházím OBS, zatím nemá arm nativní build a bohužel nenabízí HW akceleraci H264, HW encoder je na M1 dostupný pod jiným aliasem, takže existující kód nefunguje, ale šikovní lidé už do gitu commitnuli úpravy a další šikovní to z téhle vývojové verze vybuildili a dali patřičnou knihovnu k dispozici. Na Airu jsem byl schopen 1080p pomocí x264 encodovat leda superfastem a CPU začlo rychle throttlovat a drželo si teploty blízké 100°C. S HW akcelerací se ustálí pod 60°C a OBS vytěžuje CPU jen 10%.Kvalitativně nevidím rozdíl mezi tím co dělal NVENC.
Odpovědět0 1
Pokud nezvýší průchodnost sdílené RAM tak by si velké naděje na dvojnásobek výkonu (zejména grafického, či kombinovaného) nedělal. Již teď M1 snad spoléhá na LPDDR4X 128bit/4266MHz.
Odpovědět1 0
Dvojnásobný grafický výkon myslím nikdo nečeká. 7 vs 8 GPU jader ale škáluje velice dobře, otázkou je, kdy se narazí na bottleneck u té 16 jádrové grafiky, jak bude limitovat propustnost nebo procesor a jaké bude výsledné škálování. Rychlost pamětí je ale věc, kterou u současných M1 každý chválí. Základní Macbook Air zvládne is 8GB paměti rozjet obrovský multitasking, Photoshop s velkým RAW, Chrome s 20 záložkami včetně hrajícího YT, 4k encoding a dokonce jde pustit i nějaký ten profesionální hudební program s 50 tracky, kde na Intel Macbooku ten program byl omezený na 10 tracků. Výkon třeba toho encodingu ale trpí a 16GB verze je už i o 1/3 rychlejší, ale kdo si koupí entry level Apple aby pouštěl několik profesionálních programů najednou.
To všechno běží, přepínání mezi aplikacemi už má viditelný lag, kdy si to musí trošku přeswapovat, ale ne takový že by člověk musel čekat. To sloučení SoC, paměti a disku na jednu desku tomu dává daleko menší latence, to je také důvod, proč M1 Macy nepodporují eGPU, které by to mirkoklima narušily (a samozřejmě do budoucna Applu hatily prodeje silnějších GPU, už předchozí Apple neměly s eGPU takový výkon)
Odpovědět0 1